woensdag 22 maart 2017

Beeld klei

Gebrande klei te gebruiken als toevoeging aan klei. Ontdek assortiment Beelden. Ga naar Leen Bakker of bestel eenvoudig online! Altijd de beste en leukste woonaanbiedingen van dit moment.


Vanaf donderdag juni zijn een aantal van mijn beelden te zien in kunstgalerie Bleiswijk tijdens de zomerexpo.

Deze expo is onderdeel van de kunsttour Lansingerland. Na het volgen van een workshop helemaal enthousiast, nu dus ideeën verzamelen. Keramiek, klei Allerlei ideeën. Wie weet komt het r ooit van om zelf iets te maken.


Beeldend kunstenaar Hellen Abma maakt beelden van klei en stof. Ze wil haar beelden kunnen opbouwen en steeds weer iets kunnen aanpassen. In deze clip zie je hoe ze.


Wat een geweldige beelden heb je staan bij de bibliotheek!

Ik heb er heerlijk van genoten. Ik had al eerder kleine beeldjes gezien van volle vrouwen, maar jouw beelden zijn nog mooier en leuker. Geef je zelf ook les of moet ik daarvoor bij Nanda van der Vliet zijn? Heel veel succes verder en ik hoop dat de beelden nog even blijven staan.


Gemaakt van zwartbakkende klei. Boetseren met klei is een leuke bezigheid. Hoe krijg ik mijn beeldscherm weer klein ? Wij hebben alle materialen voor de keramist, beeldhouwer en de kunstenaar!


Beelden van klei noem je ook wel boetseerkunst. Als er beelden beschadigd raken moeten ze gemaakt worden: restaureren heet dat. KLEI brengt de rijkdom van keramiek bij u thuis met praktische artikelen, fraaie foto’s en verrassende invalshoeken. Als abonnee ontvangt u KLEI een heel jaar lang.


Het menselijk lichaam boetseren is heel interessant. De vormen zijn prachtig een heel inspirerend. Dat zie je aan alle mooie beelden in musea, kerken en aan gebouwen.


Voor cursisten is het een uitdagend onderwerp.

Tegelijk is het voor een beginner heel moeilijk. Hallo allemaal, k zit met een vraag waar ik maar geen echt antwoord voor mezelf op kan vinden. Ik wil een klein beeldje gaan maken als decoratie.


Dit wordt beschilderd op bepaalde plekken. Hiervan ga ik enkele produceren om te verkopen. Klei met chamotte wordt aangeraden bij grotere beelden. Hoe groter het beeld , hoe meer stevigheid gewenst is door de percentage chamotte in de klei en de grootte van de chamotte.


Grove chamotte (bijvoorbeeld korrel 0-mm) heeft als voor- of nadeel dat het op het beeld te zien is. De structuur van de klei wordt aangeduid met de naam. Veel voorkomende klei is bijvoorbeeld grove chamotte en fijne chamotteklei.


De chamotte in boetseerklei bestaat uit kleine stukjes gebakken klei , die ertoe dienen om het geboetseerde werk te beschermen tijdens het droog- en bakproces.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts