dinsdag 13 maart 2018

Arduino klok

Arduino klok

Verfraaien van uw huis met klokken. Ruim assortiment online bestellen! Ontdek ons unieke assortiment klokken. Vandaag bestel morgen in huis! Maak van jouw huis jouw thuis.


Arduino klok

De volgende stap zou voor mij ook kunnen worden een led- klok maken maar ik heb geen materiaal daarvoor in huis. De real time clock (vanaf nu RTC) is eigenlijk een horloge maar dan in een elektronische vorm. Ja daar gaan we weer, weer iemand die een klok wilt maken (segment of nixie klok ) met de arduino.


Daar heb ik al mee lopen testen met nixiedriver ic. Altijd de juiste tijd en datum uit te lezen via de I2C interface. Ik hoop mettertijd genoeg kennis op te steken om een mooie Nixie klok op arduino te laten draaien. Voor de klok maakt het niet uit welke strip genomen wordt. Let er op dat er 1LEDs per meter (6per meter) zijn en de voedingsspanning 12V is.


Arduino klok

Alleen krijg ik die niet werkend want ik wil graag zonder een RTC de tijd programmeren. Ik las dat het met die librarie mogelijk moet zijn maar ik kom er niet helemaal uit. Eerst thuis bewonderen, achteraf betalen! In dit specifieke geval zit er een laadcircuit op.


Heb laatst er een gekocht voor exact hetzelfde doel (een arduino klok ). Daarom is het handig om de klok regelmatig te synchroniseren met een atoomklok, via NTP. De precieze opbouw van een NTP-pakket is gelukkig al eens eerder uitgezocht. It is relatively cheap and many others have reported good. Dat zijn gewone functies als klok. De voorbeelden displayen vaak naar een LCD.


Arduino klok

Vrijwel alle bibliotheken lezen en schrijven alleen naar de functionaliteit van het desbetreffende component. Maar dat hoef jij niet te doen. Grootste keus uit meubels, woonaccessoires en deko uit meer als honderd shops!


De cijfers staan precies spiegel verkeerd maar wel recht op. Find more details, circuit schematics and source codes on my offici. Nou had ik deze aan pin gehangen (omdat de pinnen ernaast gebruikt worden voor een lcdtje, dacht alles mooi bij elkaar te zetten) en natuurlijk heb ik het pin-nummer aangepast in de sketch. Je begint met een simpel LED en werkt door naar het maken van bijvoorbeeld een weerstation.


Eventueel is deze klok als bouw model te kopen. Arduino - eigen klok maken. Hierboven ziet u de huidige tijd in Nederland. NTP systeem (Network Time Protocol). Hierdoor loopt onze klok nagenoeg gelijk met de atoomklok.


De tijd die getoond wordt kan enkele seconden afwijken van de atoomtijd wegens laadtijd naar uw computer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts