Zoek de juiste onderdelen met uw kenteken! Meer dan miljoen auto onderdelen. Vind de geschikte onderdelen met je kenteken! Alle Onderdelen voor iedere auto. De Goedkoopste zoeken op kenteken!
Voordelig bij MijnAutoOnderdelen! Gratis en vrijblijvend nieuwe en tweedehands auto-onderdelen zoeken. Ruime collectie stalen en zilveren sieraden voor het hele gezin. Heb geen olie verbruik, dan zou de bougie volgens mij ook nat en zwart moeten zijn. Loopt wel op alle cilinders.
Als ik de doppen er voor aftrek zie je en hoor je het toeren zakken. Denk zelf dat de carburateur vervuild is waardoor er een probleem bij het vlotter zou zijn. Als je bougie zwart van de olie is, dan zal je dit moeten merken in meer olieverbruik.
Nu heb ik het idee dat drie van de vier bougies te zwart zijn: De meest linkse (cilinder nr. 1) is naar mijn idee wel redelijk bruin, maar de rest lijkt me. Update: De hierboven genoemde vernieuwingen helpen wel wat maar niet helemaal. Het is minder maar de rechter bougie is nog een beetje zwart met wat olie aanslag. Bougies en Pik zwarte bougie wat is er aan de hand?
Omdat de motor goed start en mooi loopt laat ik het maar zo, ik ga het later nog eens met dikkere olie proberen. Orginele bougies erin gezet deze werden maar deze werden dus weer zwart. De bougies kan je zelf beoordelen. De zwarte afzetting op de bougie is niet glimmend en voet ook niet vettig. De kleur van de bougie in een 2-takt motor kan je veel vertellen over de conditie en het afstellen (tuning) van de motor.
KM gereden en de bougie rechts was gitzwart, links iets minder zwart. Dr Peters geeft nog andere mogelijkheden aan, welke je kunt zien aan de bougie , maar die sluit ik maar ff uit, zoals schade aan de cilinders,zuigers en kleppen. Dan komt de bougie niet op werktemperatuur om zichzelf te kunnen reinigen. Een te koude bougie en korte ritjes leveren ook een zwarte bougie op. Gaandeweg kan de bougie zover vervuilen dat deze interne kortsluiting (door koolaanslag) kan krijgen en stopt je motor ermee.
In het eerste geval moet er een kleinere sproeier in. Als de bougie te koud blijkt te zijn, moet er een warmere bougie in.
Heb het zojuist opgelost: auto rijdt nu perfect en bougies blijven mooi schoon. Het slangetje naar de MAPsensor was lek waardoor hij dus teveel lucht registreerde en er dus te veel benzine werd ingespoten en het mengsel dus te rijk was, gevolg zwarte bougies. Echter is de nieuwe bougie nu ook zwarter dan voor de oude bougie nummer 1. Zou het kunnen zijn dat er iets mis is met de kleppen?
Net zo lang als er al geen lood meer in de benzine zit. Zwart is de kleur van onverbrnade benzine of verbrande olie. Dus een mooi licht grijs gekleurde bougie is perfekt.
Zwarte uitlaat dampen: Bij zwarte rook uit de uitlaat van de auto moet men al snel denken aan problemen met het brandstof systeem. Bij het brandstofsysteem denken we niet gelijk aan alleen de brandstof toevoer zoals een mogelijk probleem met de brandstofinspuitpomp of inspuiting zelf, maar ook waar deze mee samen gaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.